دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

آجورلو باید منتظر تحولات جدیدی در پرونده عربستان و یمن باشیم

تهران – ایرنا – یک کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر این که با تداوم جنگ یمن غرب متوجه تضعیف شدن متحد خود عربستان است، گفت: در نتیجه تحولات اعلام آتش‌بس را پذیرفته‌اند و باید منتظر مذاکرات جدیدی میان یمن و عربستان باشیم.


حسین آجورلو روز پنجشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا در مورد تحولات یمن اظهار داشت: جنگ یمن وارد هفتمین سال شده است که در طول سال‌های گذشته سعودی‌ها در قالب ائتلافی که شامل چند کشور عربی است، یمن را وارد یک بحران انسانی کردند که در نتیجه این بحران به بحران سیاسی و امنیتی تبدیل شد.


وی تاکید کرد: وقتی بحران جنگی طولانی‌مدت می‌شود یک نشانه‌ای از مستهلک شدن نمایان می‌شود که آسیب اصلی آن بر مردم است. در این شرایط نیروهای مقاومت یمنی که به دنبال ثبات و امنیت در کشور خود هستند، به دنبال ایجاد تغییر در جبهه‌ها و ورود به عرصه جدید هستند.  


وی افزود: انجام عملیات‌های اخیر در جده نشان می‌دهد که ابعاد این مسأله در حال جدی شدن است و با آغاز جنگ در اوکراین مسأله یمن به حاشیه برود و در نتیجه سعودی‌ها را مجبور به مذاکره برای ترک یمن کنند. در نتیجه تغییر استراتژی داده و قدرت بازدارندگی دفاعی خود را افزایش دادند.  


این کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد: نیروهای انصارالله در حال حاضر دارای یک قدرت و توانمندی هستند که قادرند در کل شبهه‌جزیره عربستان عملیات کنند.  


آجرلو خاطر نشان کرد: قدرت انصار الله نشان می‌دهد که نیروهای یمنی از سال های اول فاصله گرفته و تجربه کافی برای مقابله با حملات عربستان سعودی دارند. عربستان نیز در سال های اخیر حملات هوایی خود را افزایش داده و به اهداف خود در بندر حدیبیه یمن دست یافته است.


وی تاکید کرد: با قرار دادن این عناصر در کنار یکدیگر، تحولات سیاسی – میدانی بحران یمن و هم‌چنین قدرت نیروهای یمنی، به نظر می‌رسد که باید منتظر تحولاتی در پرونده یمن باشیم.  


این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: به نظر می‌رسد غرب متوجه شده است که با تداوم این جنگ، متحد خود عربستان را در حال تضعیف شدن ببیند و در نتیجه اعلام آتش‌بس را پذیرفته‌اند و با توجه به تغییر و تحولات منطقه باید منتظر مذاکرات جدیدی میان یمن و عربستان باشیم.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *