دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

اقامت معلولان در اولین هتل مناسب سازی شده ایران چقدر آب می خورد

درحالی طی چند روز پیش اولین «هتل» مناسب‌سازی شده برای افراد دارای معلولیت در کشور راه‌اندازی شد که به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور،‌ در صورتی که افراد تحت پوشش این سازمان در این هتل اقامت داشته باشند، کل هزینه اقامت آنها از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود.


به گزارش ایسنا، جامعه هدف سازمان بهزیستی برابر با هفت میلیون نفر است که بخشی از این جمعیت را افراد دارای معلولیت تشکیل می‌دهند، به طوریکه مطابق آمارهای اعلامی از سوی سازمان بهزیستی بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار فرد دارای معلولیت در سازمان بهزیستی کارت معلولیت دارند.


اما از آنجایی که افراد دارای معلولیت همچون سایر افراد جامعه نیازمند خدمات رفاهی هستند، لازم است تا شرایط و فضا برای استفاده این افراد از خدمات رفاهی در کشور مهیا باشد. در همین راستا هفته گذشته بود که زائرسرای “رئوف” به عنوان اولین هتل تراز و مناسب‌سازی شده برای افراد دارای معلولیت در کشور که عملیات گودبرداری و ساختمانی آن در زمین اهدایی از سوی بنیاد زائر به متراژ ۹۱۸ مترمربع در شهریورماه ۱۳۹۳ در مشهد آغاز شده بود، افتتاح شد.


این زائر سرا با زیربنای ۵۷۹۰ مترمربع در ۹ طبقه با تعداد ۳۷ واحد و ظرفیت ۱۵۰ تخت اقامتی به همراه امکانات پارکینگ، رستوران و اداری به بهره برداری رسید.


اما براساس اعلام سازمان بهزیستی، با توجه به وجود جامعه هدفی ۷ میلیونی شامل افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست، معتادان بهبود یافته و … به منظور بهره مندی این قشر از جامعه به زیارت آسان آستان علی بن موسی الرضا (ع) اقدام به ساخت و تجهیز اولین هتل مناسب سازی شده در مشهد مقدس کرده است.


به گزارش ایسنا، براساس اظهاراتی درخصوص وضعیت پذیرش این هتل، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، اگر هر فرد دارای معلولیت به همراه خانواده خود ۳ شب در این هتل اقامت کند، سالانه تعداد ۹ تا ۱۰ هزار نفر می‌توانند از خدمات این زائرسرا بهره‌مند شوند.


در این راستا سید مرتضی حسینی- معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص نحوه رزرو هتل برای اقامت افراد اظهار کرد: جنس ارائه خدمت در این هتل از جنس خدمت به افراد دارای معلولیت است و هر معلولی (حتی اگر تحت پوشش سازمان بهزیستی نباشد) می‌تواند از این هتل استفاده کند؛ البته هم‌اکنون در گام اول، اولویت پذیرش نخبگان دارای معلولیت است.


وی درخصوص تعرفه اتاق‌های این هتل خاطرنشان کرد: در صورتی که افراد تحت پوشش سازمان در این هتل اقامت داشته باشند کل هزینه اقامت آنها را سازمان بهزیستی تقبل می‌کند اما در صورتی که دیگر افراد دیگر در این هتل اقامت داشته باشند، تعرفه اقامت آنها مطابق تعرفه سایر هتل‌هاست که باید خودشان بپردازند.


معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه هتل مذکور برای افراد دارای معلولیت مناسب‌سازی شده است، ادامه داد: افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی می‌توانند از طریق استان‌ها و در قالب تشکل‌های مددجویی درخواست خود را ارائه دهند و طبق سهمیه در نظر گرفته شده برای هر استان، افراد می‌توانند از هتل رئوف استفاده کنند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *