دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

معاون اول رئیس جمهور جهش تولید در شیلات با جدیت پیگیری شود

تهران- ایرنا- معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تأکیدات و حمایت‌های مقام معظم رهبری برای اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای کشور تصریح کرد: جلب اعتماد مردم و کشاورزان مهم ترین عامل اجرای موفقیت‌آمیز این طرح است.


به گزارش حوزه دولت ایرنا، «محمد مخبر» در همایش آغازین سال زراعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ با عنوان «طرح جهش تولید در دیم‌زارهای کشور»، برنامه‌ریزی و اجرای این طرح را حرکت در مسیری مقدس دانست و گفت: عزم جدی ما در این خصوص به واسطه اهمیت امنیت غذایی و کشاورزی در کشور است.


معاون اول رئیس جمهور ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی در کشور، گفت: تعامل مردم و دولت بسیار حائز اهمیت است و هر جا اعتماد مردم را در هر زمینه‌ای به دست آوردیم به موفقیت رسیدیم.


مخبر در ادامه با اشاره به وسعت سه استان شمالی ایران و میزان بارندگی در این استان‌ها، افزود: باید ضمن استفاده از ظرفیت‌های مختلفی که در کشور وجود دارد، فناوری‌های روز دنیا برای افزایش بهره‌وری و درآمدزایی در حوزه کشاورزی و سایر حوزه‌ها در کشور نیز مورد توجه قرار داشته باشد.


معاون اول رئیس جمهور همچنین به مشکلات کشور در زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم از جمله ذخایر بسیار نگران کننده در قبل اشاره و تصریح کرد: دولت شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشت و بعد از چند ماه توانستیم با وجود مشکلات بین‌المللی و منطقه‌ای، خشکسالی و تغییرات اقلیمی، عمده ذخایر کشور را به بالای ۶۰ درصد و در برخی اقلام تا ۹۰ درصد برسانیم.  


مخبر در خصوص اهمیت کشت دیم در کشور متذکر شد: باید به سمتی حرکت کرد که حتی یک متر زمین دیم در کشور نباشد که زیر کشت نرفته باشد و اگر زمین کشاورزی بدون استفاده بماند، حتماً به دلیل ضعف مدیریتی است.  


وی همچنین با اشاره به دسترسی کشور به دریا و اقیانوس ادامه داد:‌ پس از اجرای موفقیت‌آمیز طرح جهش تولید در دیم‌زارهای کشور، باید به دنبال طرح جهش تولید در شیلات باشیم که می‌تواند به اشتغالزایی و درآمد پایدار برای مردمان ساحل‌نشین منجر شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *