دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

چربی سوزترین قرص لاغری طبیعی در دنیا چیست؟

تا کنون برای کاهش وزن خود تلاش کرده‌اید؟ آیا فردی وجود دارد که حداقل یک بار در طول زندگی برای لاغری خود تلاش نکرده باشد؟ در دنیای امروز که مملو از خوراکی‌های قرص لاغری چرب و شیرین و شگفت‌انگیز است به سختی می‌توان چاق نشد چه رسد به آن که بخواهیم لاغر شویم. خوشبختانه همراه با افزایش تنوع مواد غذایی (که در نوع خود پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود) علم پزشکی نیز از قافله عقب نمانده و تلاش‌هایی فراوانی برای افزایش متابولیسم و چربی سوزی بدن داشته است. قرص‌های لاغری و کاهش وزن که به قرص‌های چربی‌سوز نیز معروف می‌باشند از جمله محصولاتی بوده که با افزایش متابولیسم بدن سبب لاغری شما خواهد شد.

ولی سوال اصلی اینجا مطرح می‌شود که آیا این قرص‌ها به درستی عمل می‌کنند؟ مکانیسم عملکرد این قرص‌های لاغری در بدن چگونه بوده و آیا مصرف قرص‌ها عوارضی نیز به همراه‌ خواهد داشت؟ در مصرف این قرص‌ها می‌تواند خودسرانه عمل کرد و تجویز پزشک را نادیده گرفت؟

پاسخ به تمامی این سوالات مواردی بوده که در این مقاله به آن‌ها خواهم پرداخت و تمامی جنبه‌های این قرص‌های لاغری و چربی سوز را مورد بررسی قرار می‌دهم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه بوده تا به پاسخ این سوالات برسیم.

قرص لاغری چیست؟

قرص‌های لاغری بلک اسلیم یا قرص‌های کاهش وزن ترکیبات دارویی و یا حتی طبیعی بوده که در کاهش وزن و یا کنترل آن نقش دارند. این قرص‌ها با تاثیر بر روی یکی از مهم‌ترین فرآیندهای بدن، یعنی فرآیند تنظیم وزن سبب تغییر آن شده و شما را به وزن دلخواهتان نزدیک‌تر می‌کنند. اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که این قرص‌ها چگونه سبب کاهش وزن می‌شوند؟

به طول کلی قرص‌های لاغری با اثر بر سطح اشتها و یا تغییر در جذب مواد غذایی سبب کاهش وزن می‌شوند. البته لازم به ذکر است که کاهش وزن بر اثر مصرف این قرص‌ها تضمینی نبوده، بلکه انتظار می‌رود که در روند کاهش وزن کمک کنند باشند. همچنین مصرف این قرص‌های چربی‌سوز به عنوان روشی تکمیلی در کنار سایر روش‌های لاغری از جمله رژیم غذایی و ورزش می‌تواند بسیار موثر باشد.

قرص‌های لاغری چگونه عمل می‌کنند؟

حال که به طور اجمالی با این قرص‌ها آشنا شدید بهتر است به صورت جزئی‌تر به آن‌ها پرداخته و مکانیسم‌ آن را نیز برای شما شرح دهیم. ترکیباتی که در این قرص‌های لاغری استفاده شده است، منجر به تحریک فعالیت‌های هورمونی در بدن می‌شود. در نتیجه این فعالیت‌ها سلول‌ها چربی شکسته شده و بدن از آن‌ها به عنوان منبع سوخت استفاده ‌خواهد کرد. ترکیب اصلی در بیشتر چربی‌سوزها کافئین می‌باشد. کافئین با افزایش متابولیسم بدن سوخت و ساز را نیز افزایش می‌دهد. در نتیجه بدن از سلول‌های چربی به عنوان سوخت اصلی استفاده کرده و فرآیند چربی‌سوزی و کاهش وزن انجام می‌شود. کافئین موجود در این قرص‌ها همچنین سبب چربی‌سوزی بیشتر هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی می‌شود.

مکانیسم‌های تاثیر قرص‌ لاغری گلوریا:

  • کاهش اشتها: حس سیری را در فرد تقویت می‌کند در نتیجه فرد مقدار کالری دریافتی کمتری خواهد داشت.
  • کاهش جذب: با کاهش جذب چربی مقدار کالری دریافتی کمتر خواهد بود.
  • افزایش چربی سوزی بدن: به افزایش چربی سوزی کمک کرده و کالری بیشتری می‌سوزاند.

موارد مصرف و تجویز قرص‌های لاغری و کاهش وزن

دکتر شما ممکن است به شما در صورت عدم کاهش وزن توسط رژیم غذایی و ورزش،  قرص‌های کاهش وزن را نیز توصیه کند. عوامل زیر دیگر شرایطی هستند که می‌تواند فرد را مستعد دریافت قرص‌های لاغری کند.

BMI یا شاخص توده بدنی بالاتر از ۳۰

BMI یا شاخص توده بدنی بالاتر از ۲۷ که با بیماری‌های چاقی از جمله دیابت و فشار خون همراه می‌باشد.

توجه: قبل از تجویز هرگونه دارو، پزشک تاریخچه سلامتی فرد را بررسی کرده و در صورت عدم تداخل دارویی، داروی مورد نظر را تجویز می‌کند. دانستن آن که داروهای کاهش وزن برای همه افراد مناسب نیستند بسیار حائز اهمیت است. به عنوان مثال خانم‌های باردار یا شیرده زمانی که قصد باردار شدن دارند، گزینه مناسبی برای دریافت قرص‌های لاغری نمی‌باشد.

کلام آخر

استفاده از قرص‌های لاغری در کنار ورزش و داشتن رژیم غذایی موثر واقع شده و می‌تواند شما را به وزن دلخواهتان نزدیک کند. البته استفاده خودسرانه این قرص‌ها به هیچ عنوان توصیه نشده و مشورت پزشک با توجه به عوارض احتمالی این قرص‌ها حتما الزامی می‌باشد. جهت دریافت هرگونه رژیم غذایی با توجه به سابقه بیمار و یا استفاده از انواع قرص‌های لاغری می‌توانید با من در ارتباط بوده و سوالات خود را از من بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *