دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

چند کاربرد جالب آینه در دکوراسیون منزل

کاربرد جالب آینه در دکوراسیون منزل از قدیم و در معماری های سنتی بسیار پر کاربرد بوده است.


گروه ایرنا زندگی- در معماری جدید نیز استفاده از آینه همچنان بسیار مورد توجه است. با انتخاب یک طراحی مناسب، آینه ها جلوه زیبا، متفاوت و مدرنی به محل شما خواهند بخشید.  


چند کاربرد جالب آینه در دکوراسیون منزل


پنهان سازی و پوشش دیوار ها با آینه


توانایی آینه ها در ایجاد یک پوشش و پنهان سازی یک منطقه از دکور یک موضوع جدید و پر طرفدار است. در دکوراسیون آشپزخانه مدرن و صنعتی می توان با کمک آینه هایی با سایز بزرگ در کناره درب ها منظره ای بسیار هیجان انگیز از فضای موجود ساخت. پنهان سازی و پوشش دیوار ها با آینه یک پدیده مدرن و هوشمندانه جهت مخفی سازی مکان هایی بوده که تمایل به نمایش آن قسمت ها نداریم.


افزایش ارتفاع و مساحت سازه ها


آینه ها با انعکاس نور و نمایش تصویر محیط درون خود، دیوار ها را به یک محیط جدید تبدیل می کنند. همچنین آینه ها در صورت نصب در جای درست با خطای دید در ذهن بیننده، حس وسعت فضا ایجاد می کند.


چند کاربرد جالب آینه در دکوراسیون منزل


بزرگ نشان دادن فضا


یکی از مهم ترین کاربرد جالب آینه در دکوراسیون منزل ، به خصوص خانه‌هایی که فضای کوچکی دارند، بزرگ نشان دادن محیط است. نکات زیر راجع به این ویژگی آینه ها است:


به هر فضایی که می خواهید آن را از لحاظ بصری گسترش دهید، آینه اضافه کنید.


نصب آینه روی دو دیوار کنار هم، انعکاس نور را بیشتر می‌کند و باعث امتداد فضا می‌شود.


باید اطمینان حاصل کنید که بازتاب آینه ها تصویر نامطلوب ایجاد نکرده و بازتاب یک دکور زیبا باشد.


می‌توانید آینه را پشت کمدهای کوتاه قرار دهید تا این تصور به وجود آید که فضا در پشت کمد ادامه دارد.


بالای شومینه یک آینه نصب کنید تا تمام قسمت‌های دیوار را بپوشاند. در این صورت اتاق روشن‌تر به نظر می‌رسد.


از دیگر کاربرد جالب آینه قرار دادن یک آینه میان قفسه کتاب‌ها است که باعث می‌شود فضای فشرده آن، عمق پیدا کند.


چند کاربرد جالب آینه در دکوراسیون منزل


 افزایش نور محیط توسط آینه ها


اگر قسمتی از خانه شما تاریک و بی روح است، از آینه استفاده کنید. انعکاس نور در آینه باعث ایجاد روشنایی و چرخه ی انرژی در این محیط می شود. در این حالت احساس می‌کنیم اتاق نور بیشتری دارد و روشن‌تر است. یکی دیگر از چند کاربرد جالب آینه در دکوراسیون منزل قرار دادن آینه ی قدی بزرگی میان دو پنجره است که باعث ایجاد حس امتداد فضا و فریب خوردن ذهن بیننده می شود.


روش دیگر قرار دادن آینه در قسمتی است که نور لامپ‌ها را بازتاب دهد. می‌توانید آینه دیواری را پشت آباژور یا دیگر چراغ‌های دکوراتیو نصب کنید یا آن را به گونه‌ای تنظیم کنید که نور لامپ‌های سقف را بازتاب دهد.


پوشاندن عیب های محیط


یکی دیگر از چند کاربرد جالب آینه در دکوراسیون منزل این است که می‌تواند برخی از نواقص و ایرادات محیط را پوشش دهد. برای مثال فرض کنید مجبور هستید، بخشی از فضای پذیرایی یا نشیمن آپارتمان خود را به دلیل کم بودن فضای در دسترس به کمد تبدیل کنید. وجود کمد در نشیمن و پذیرایی، یا یک انباری که در باریک آن رو به فضای مشرف به پذیرایی و نشیمن باز می‌شود تا حدی از یکدستی و زیبایی فضا کم می‌کند.


اگر بخشی از خانه فاقد پنجره و نور باشد، وجود آینه می‌تواند تا حد زیادی از تاریکی فضا بکاهد. برای مثال فرض کنید که آشپزخانه‌تان فاقد پنجره‌ای بزرگ و مناسب باشد، در این صورت با به کار بردن این وسیله در طراحی آشپزخانه می‌توانید تا حدی فقدان نور را در این مکان جبران کنید.


چند کاربرد جالب آینه در دکوراسیون منزل


کاربرد جالب آینه برای ایجاد انگیزه


زمانی که انسان ها خودشان را در حال انجام دادن فعالیتی که برایشان ارزشمند است می بینند، دچار انگیزه ی بیشتری می شوند. متخصصین با استفاده از همین نکته، به نصب آینه در ورزشگاه ها روی آورده اند. آینه های نصب شده در باشگاه یا ورزشگاه ها به منظور بیشتر شدن نور یا بزرگ تر جلو دادن فضا نبوده، بلکه این آینه ها برای ایجاد انگیزه ی بیشتر در ورزشکاران در مناطقی به خصوصی از ورزشگاه یا باشگاه نصب می شوند.


افزایش جلوه های بصری و هنری با آینه ها


افزایش جلوه های بصری و هنری با آینه ها نیز از چند کاربرد جالب آینه در دکوراسیون منزل بوده که تاثیر زیادی در زیباسازی منزل شما خواهد گذاشت. هنر آینه کاری یک هنر باستانی در ایران بوده که غالبا در مساجد و مکان های مقدس از آن استفاده می شود. همچنین به جهت وجود آینه های رنگی و خواص خارق العاده آنها در انعکاس نور از آینه ها جهت زیبا سازی و طراحی دکورا سیون نیز از آنها استفاده می شود و نقش رنگ در دکوراسیون داخلی و هماهنگی آن با مکان آینه یک موضوع مهم و قابل بررسی برای کسانی که کار طراحی دکوراسیون را در این مکان  انجام می دهند است.


چند کاربرد جالب آینه در دکوراسیون منزل


سخن آخر


انتخاب جنس، طرح و جایگاه آینه ها در دکوراسیون منزل یک امر تخصصی و بسیار مهم در طراحی دکوراسیون منزل شما است. عدم آشنایی درست با چند کاربرد جالب آینه در دکوراسیون منزل و همچنین انتخاب یک محل نامناسب برای آینه در طراحی نه تنها دکور را زیبا نمی کند بلکه سبب ناهماهنگ ی بین اجزای محل شما می شود. ما به شما توصیه می کنیم هنگام استفاده از آینه در طراحی خود از یک طراح با تجربه کمک بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *