دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

کولیوند بالاترین میزان حقوق دریافتی امدادگران حدود یک میلیون

تهران – ایرنا – رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۲ هزار امدادگر ماهانه ۲۴۰ ساعت و ۸ هزار امدادگر نیز ماهانه کمتر از ۱۰۰ ساعت کار می‌کنند اما بالاترین میزان حقوق دریافتی آنها حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که از این نظر در حق امدادگران بی انصافی شده است.


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، دکتر پیرحسین کولیوند عصر امروز در این دیدار گفت: دولت و نمایندگان مجلس از لحاظ اخلاقی و قانونی مکلفند از امدادگران هلال‌احمر که از جان خود برای کمک به مردم مایه می‌گذارند، حمایت کنند.


وی تصریح کرد: از رئیس مجلس، رئیس جمهوری و نمایندگان مجلس برای توجه به بزرگترین نهاد امدادرسان کشور که در حال حاضر با مشکلات متعدد اعتباری و همچنین مشکل استخدام و بیمه امدادگران خود مواجه است، استمداد خواسته‌ایم.


رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به فرسوده بودن ناوگان خودرویی و امدادی و همچنین ناوگان امداد هوایی هلال‌احمر گفت: از سال ۹۲ تاکنون هیچگونه نوسازی در ناوگان امدادی هلال‌احمر انجام نگرفته و در حال حاضر پنج بالگرد این جمعیت زمین‌گیر شده و ۶ بالگرد نیز به تعمیرات نیاز دارند اما بودجه و اعتبارات لازم برای این منظور وجود ندارد.


کولیوند ادامه داد: انبارهای امدادی هلال‌احمر نیز با توجه به وقوع حوادث پیاپی در کشور، به تقویت و شارژ نیاز دارند و از نظر نیروی انسانی براساس قانون بودجه کشور، قدرت و اختیار جذب نیرو نداریم در حالی که امدادگران هلال‌احمر در سخت‌ترین شرایط و با کمترین امکانات و تجهیزات و رفاهیات، حتی با صورت‌های یخ زده در برف و کولاک  به مردم امدادرسانی می کنند.


وی افزود: از راه‌های مختلف و با ارائه پیشنهادات کارساز به مجلس و دولت، پیگیر رسیدگی به وضعیت منابع اعتباری و بودجه هلال‌احمر، لزوم تقویت انبارهای امدادی و همچنین وضعیت استخدام و بیمه امدادگران بوده و به امدادگران قول داده‌ام صدای آنها را به گوش مسئولان برسانم.


رئیس جمعیت در این دیدارها با موافقت برای افزایش پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر در نقاط پرتردد، حادثه‌خیز و مورد نیاز که براساس آمایش سرزمینی احصا شده‌اند، افزود: هلال‌احمر آمادگی دارد پایگاه‌های مورد نیاز را که از طریق منابع استانی در اختیار هلال‌احمر قرار می‌گیرد، تجهیز و راه‌اندازی کند.


بهروزی‌فر نماینده مردم فومن، ایری نماینده مردم کردکوی، گمیشان، بندر گز و ترکمن، سعادتی نماینده مردم بابل، زارعی نماینده مردم مازندران، نقدعلی نماینده مردم خمینی‌شهر، ابراهیمی نماینده مردم دلفان، گودرزی نماینده مردم دورود و مظلومی نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی نمایندگانی بودند که امروز با رئیس جمعیت هلال احمر دیدار کردند. 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *