دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

یک دسر سنتی و مقوی برای سالمندان

کاچی و حلوا از غذاهای مناسب افراد میان سال و سالمند در فصل سرما است. البته حواس تان باشد که اگر سالمندان خانواده‌تان مبتلا به دیابت هستند این غذا را با شکر کمتر و با تمهیدات دارویی لازم برای شان سرو کنید. کاچی حکم یک دسر بسیار مقوی و انرژی بخش را دارد و برای سلامت کبد مفید است.


گروه ایرنا زندگی – کاچی و حلوا از غذاهای مناسب افراد میان سال و سالمند در فصل سرما است. البته حواس تان باشد که اگر سالمندان خانواده‌تان مبتلا به دیابت هستند این غذا را با شکر کمتر و با تمهیدات دارویی لازم برای شان سرو کنید. کاچی حکم یک دسر بسیار مقوی و انرژی بخش را دارد و برای سلامت کبد مفید است. بهتر است این غذا را بیشتر همزمان با تاریک شدن هوا استفاده کنید. کاچی به علت انرژی بسیار زیادی که دارد برای افراد دارای ضعف جسمانی غذایی بسیار مفید و مقوی به حساب می آید. گلاب و زعفران و دارچین آن افسردگی را رفع می‌کند و سالمندان با خوردن آن روحیه بهتری پیدا می‌کنند.


***مواد لازم برای تهیه کاچی


آرد گندم   یک پیمانه


آب  3  پیمانه


کره    200 گرم


گلاب  نصف پیمانه


زعفران ساییده   یک قاشق چایخوری


شکر   2 پیمانه


خلال بادام     یک قاشق غذاخوری


خلال پسته و بادام برای تزیین      به میزان دلخواه


*** طرز تهیه


برای تهیه کاچی ابتدا شکر را همراه با آب بر روی حرارت ملایم می‌گذاریم تا شکر آب شده و مواد کمی غلیظ شوند. در آخر گلاب را اضافه کرده و از روی حرارت بر می‌داریم تا عطر گلاب از بین نرود. غلظت این ماده باید مانند شهد مربا باشد. در ظرفی دیگر آرد را در کره کمی تفت می‌دهیم تا خامی آرد از بین رفته و آرد کمی قهوه‌ای شود.


یک دسر سنتی و مقوی برای سالمندان


شیره بدست آمده در مرحله اول را به آرد اضافه کرده و به مدت 15 دقیقه کامل و سریع هم می‌زنیم.سپس خلال بادام و زعفران را اضافه کرده کمی هم زده تا مواد مخلوط شوند. در این مرحله کاچی باید جا بیفتد یا به قول قدیم‌ها دم بکشد. یک پارچه به عنوان دم‌کنی در قابلمه گذاشته و روی حرارت بسیار بسیار کم و ترجیحا بر روی شعله پخش کن کاجی را به مدت 40 دقیقه دم کنید.


پس از آماده شدن در ظرف مناسب کشیده و با کمی خلال و یا کمی پودر دارچین آن را تزیین نمایید. 


انتهای پیام/



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *