دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

۶۷ درصد قزوینی ها تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند

ایسنا/قزوین مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین گفت: در سطح کشور افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی ۵۲ درصد هستند اما این آمار در استان قزوین ۶۷ درصد است که نشان می‌دهد بیشتر مردم استان با توجه به ظرفیت صنعتی قزوین، در این حوزه‌ فعال هستند.


حمید کوزه‌گرها در نشست خبری مدیران کل اعضای کمیته همیاری که به مناسبت فرارسیدن دهه فجر امروز ۱۷ بهمن در آمفی تئاتر اداره کل سازمان تأمین اجتماعی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در سطح کشور افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی ۵۲ درصد هستند اما این آمار در استان قزوین ۶۷ درصد است که نشان می‌دهد بیشتر مردم استان باتوجه به ظرفیت صنعتی قزوین، در این حوزه‌ فعال هستند.


وی افزود: اوایل انقلاب از هر ۱۰ نفر یک نفر ببازنشسته بود ود و میزان امید به زندگی ۵۵ سال اما اکنون تعداد بازنشستگان از هر چهار نفر یک نفر است و میزان امید به زندگی به ۷۶ سال رسیده است. آمار بیمه شدگان تا آذر ماه سال جاری حدود ۲۶۸ هزار و ۷۲۳ نفر بود که اکنون به رشد ۵/۵ برابری رسیده و مجموع بیمه شدگان استان قزوین ۲۸۳ هزار و ۶۴۸ نفر است.


این مسئول بیان کرد: سال گذشته ۸۶ هزار و ۵۷۰  نفر مستمری‌بگیر داشتیم که اکنون این آمار به ۱۰۱ هزار و ۱۱۱ رسیده و ۹۱ هزار و ۵۷۳ پرونده مستمری بگیر در استان وجود دارد. آمار بازنشستگان نسبت به گذشته ۵/۸ درصد افزایش داشته و کارگاه بالغ بر ۱۸ هزار و ۶۷۹ است که نسبت به گذشته ۲/۷ درصد افزایش داشته است.


مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه اقدامات مقدماتی ساخت درمانگاه در مهرگان و ساخت درمانگاه در خیابان سعدی نیز کلید خورده است.


به گزارش ایسنا، اورنگ شیخ بگلو، مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان قزوین نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی قزوین از سوی ۲ بیمارستان در قزوین و تاکستان، یک پلی‌کلینیک تخصصی و هفت مرکز درمانگاهی این استان انجام می‌شود و ۷ درمانگاه در اختیار بیمه‌شدگان قرار دارد که البته در این بین قراردادهایی با مراکز درمانی خصوصی شکل گرفته که ذیل آن مراجعین می‌توانند از خدمات تأمین اجتماعی بهرمند شوند.


وی افزود: تاکنون میزان مراجعین برای ویزیت سرپایی بیش از یک میلیون، بخش بستری در ۲ مرکز ۲۳ هزار و ۲۴۰ مورد، مجموع جراحی در سطح استان ۱۴ هزار و ۶۲۴ مورد و خدمات دندانپزشکی در قالب ویزیت ۱۶ هزار ۸۳۱ مورد بوده است.


این مسئول خاطرنشان کرد: سیاست کلی دولت فرزندآوری است و ما در حوزه زایمان طبیعی پیشرو بودیم و زوج‌های نابارور را نیز تحت پوشش خود قرار دادیم که آمار پرونده‌های زوجین نابارور بیش از هزار پرونده است و تاکنون ۶ میلیارد تومان در این حوزه هزینه شده است.


وی خاطرنشان کرد: تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد با دفتر اسناد پزشکی در سطح استان شامل پزشکان عمومی و متخصص، داروخانه‌ها، مؤسسات پاراکلینیکی و بیمارستان‌های دولتی و خصوص ۶۹۴ مرکز است. در بیمارستان رازی ۲۲۴ تخت فعال و در بیمارستان تاکستان  ۱۰۴ تخت فعال وجود دارد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیمبازسازی پوست
بیشتر بخوانیمآیا لیزر موهای زائد خوبه؟ همه چیز در مورد آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *